Zainteresowania Badawcze
Tytuł doktora nauk inżynieryjno-technicznych uzyskała w 2023 roku na podstawie rozprawy „Tworzenie narracji komputerowej gry fabularnej z użyciem transformacji grafowych" na Wydziale Fizyki, Astronomii i informatyki Stosowanej UJ. Ukończyła studia z zakresu informatyki i filologii polskiej. Zainteresowania: pogranicze informatyki i humanistyki – zagadnienia związane z lingwistyką, analizą struktur narracyjnych gier wideo, percepcją wzrokową (w szczególności okulografią), rozpoznawaniem i wnioskowaniem. Zajmuje się wizualnymi aspektami komunikacji człowieka z komputerem, wspomaganiem projektowania i wnioskowania oraz wspomaganiem komputerowym analizy tekstów lingwistycznych.
Uczestniczyła w projekcie realizowanym w Zakładzie Teorii Systemów Złożonych IFJ PAN dotyczącym analizy lingwistycznej tekstów literackich przy użyciu sieci bezskalowych. Wykonywała badania okulograficzne w projekcie NCBiR „Technologia generowania realistycznych wizualizacji tras kolejowych na potrzeby profesjonalnych symulatorów szkoleniowych”. Aktualnie bierze udział w projekcie „Naukowa edycja pism Piotra Skargi” prowadzonym przez katedrę Edytorstwa WP UJ.
Dydaktyka
- Fotografia i jej obróbka cyfrowa
- Grafika konceptowa
- Wizualizacja danych
- Projektowanie interfejsów
Publikacje
Wybrane publikacje
- I. Grabska, D. Wasilewska, Lekcja historii Jacka Kaczmarskiego, Wydawnictwo DEMART S.A. Warszawa 2011, ISBN 9788374276368, stron 304
- S. Drożdż, P. Oświęcimka, A. Kulig, K. Bazarnik et al., Quantifying origin and character of long-range correlations in narrative texts, Information Sciences, 331, 2016, pp. 32-44
- Grabska-Gradzińska, I., & Argasiński, J. (2017). Serious games evaluation using eye-tracking and affective computing techniques case study of OSH training course. In R. Oberhauser, J. Park, S. G. Scholz, P. Rosenthal, & L. Ruzic Kascak (Eds.), ACHI 2017 : the Tenth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions : March 19-23, 2017, Nice, France (pp. 260–264). IARIA. https://www.thinkmind.org/index.php?view=article&articleid=achi_2017_12_20_20179
- Grabska-Gradzińska, I., Grabska, E., Nowak, L., & Palacz, W. (2020). Towards automatic generation of storyline aided by collaborative creative design. In Y. Luo (Ed.), Cooperative Design, Visualization, and Engineering : 17th International Conference, CDVE 2020, Bangkok, Thailand, October 25–28, 2020, proceedings (pp. 47–56). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-60816-3_6
- Grabska-Gradzińska, I., Nowak, L., & Argasiński, J. (2019). Applying oculography and biosignals measurements to gameplay modes analysis. In T. Ahram, R. Taiar, S. Colson, & A. Choplin (Eds.), Human interaction and emerging technologies : proceedings of the 1st International Conference on Human Interaction and Emerging Technologies (IHIET 2019), August 22-24, 2019, Nice, France (pp. 338–343). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-25629-6_52
- Grabska-Gradzińska, I., Porębski, B., Palacz, W., & Grabska, E. (2012). Towards a graph-based model of computer games. In A. Ezendu & V. V. Das (Eds.), 2012 Advances in Information Technologies and Communication 2012 : proceedings of Joint International Conferences on ICT, CIT, PECS and EMIE 2012 : Amsterdam, Netherlands, held over various dates in 2012 (pp. 34–39). ACEEE.
- Palacz, W., & Grabska-Gradzińska, I. (2020). Textual representation of pushout transformation rules. In Y. Luo (Ed.), Cooperative Design, Visualization, and Engineering : 17th International Conference, CDVE 2020, Bangkok, Thailand, October 25–28, 2020, proceedings (pp. 75–80). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-60816-3_9
Pełna lista publikacji
- Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego RUJ
- Baza Research Gate