Skip to main content

dr Tomasz Majkowski

 

 

wykładowca

 

Adiunkt w Katedrze Antropologii Literatury i Badań Kulturowych UJ, wykładowca na studiach niestacjonarnych informatyki stosowanej na kierunku Produkcja gier wideo. W latach 2010–2013 asystent w Zakładzie Technologii Gier. W latach 2011–2013 także opiekun Studenckiego Koła Informatyki Stosowanej.

Doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, specjalność: teoria literatury – na pod­sta­wie pracy „Fantasy: przyczynek do monografii gatunku", Wydział Polonistyki UJ 2009.

Urodził się 13 styczna, w piątek, w Krakowie – prawdopodobnie, na szczęście. Dzieciństwo spędził na czytaniu fantastyki, graniu w gry fabularne i, to jasne, komputerowe, które towarzyszyły mu wiernie od chwili, gdy w prezencie komunijnym dostał ZX Spectrum. Mimo tych zainteresowań ukończył studia ma Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiel­loń­skiego i tam też uzyskał doktorat z za­kre­­su literaturoznawstwa na podstawie pracy poświęconej literaturze fantasy.

 

Strony WWW

 

tomasz.majkowski@uj.edu.pl

 

Wybrane publikacje


Książki

W cieniu białego drzewa. Powieść fantasy w XX wieku. Kraków 2013


Artykuły

  • Gry wideo i kultura autentyczności, „Homo Ludens” 2011, nr 1 (3), s. 95–102
  • Gra wideo jako model dobrego życia, [w:] Kultura Zabawy, red. T. Paleczny, R. Kantor, M. Banaszkiewicz, Wydawnictwo UJ, Kraków 2012, s. 153–165
  • Złote Runo: Gra wideo jako doświadczenie interpretacyjne, [w:] Olbrzym w cieniu, red. A. Pitrus, Wydawnictwo UJ, Kraków 2012, s. 177–179
  • Duma i ożywienie. Parodia klasycznego romansu w konwencji grozy, [w:] Różne głosy. Prace ofiarowane Stanisławowi Balbusowi na jubileusz siedemdziesięciolecia, red. D. Wojda, M. Heydel, A. Hejmej, Wydawnictwo UJ, Kraków 2013, s. 345–353
  • Powieść, której nie było. O „Sezonie burz" Andrzeja Sapkowskiego, „Wielogłos” 2013, nr 4, s. 61–71
  • Fatalne zauroczenie. Gry wideo i kino przygodowe, „Ekrany. Film & Media” 2013, nr 2 (12), s. 84–87
  • Opowiem ci, co zrobiłeś. Głos w grach wideo, „Ekrany. Film & Media” 2014, Kraków, nr 1 (17), s. 27–30
  • Gra o ojcowski tron. Modele rodziny w „Pieśni Lodu i Ognia" George'a R.R. Martina, „Nowa Dekada Krakowska” 2014 nr 1/2 (11/12), s. 28–35
  • Dom Salomona. Nauka, fantazja, literatura, „Tygodnik Powszechny” 2014, nr 19 (3383). Dodatek Katalog Festiwalowy Copernicus Festival, s. 24–26
  • Odejść, żeby powrócić. „Kowal z Podlesia Większego" na tle programu literackiego J.R.R. Tolkiena, [w:] Widnokręgi literatury – wielogłosy krytyki. Prace ofiarowane Profesor Teresie Walas, red. T. Kunz, A. Łebkowska, R. Nycz, M. Popiel, Wydawnictwo UJ, Kraków 2015, s. 327–336
  • Prometeusz wyzwolony. Wiek XX i marzenie o lepszym człowieczeństwie, „Znak” 2015, nr 722-723/2015, s. 6–11
  • Ciało Lary Croft. Parodia i gry wideo, „Czas Kultury” 2015, nr 2 (185), s. 117–123
  • Gra, czyli świat, „Znak” 2015, nr 725, s. 102–110
  • Grotesque Realism and Carnality: Bakhtinian Inspirations in Video Game Studies, [w:] New Perspectives In Game Studies, Munipress, Brno 2015 s. 26–43